July 09, 2011

Rabun

Talking about rabun

teka mana satu saya?


Rabun mata bermaksud mata tidak dapat  membiaskan cahaya dengan baik dan ini
menyebabkan penglihatan menjadi kabur

Saya seorang yang rabun. Ya, seorang yang rabun dan mungkin berpunca dari genetik ayah saya atau kelalaian saya sendiri. Genetik,oohh.. -.-'

Rabun ni boleh diklasifikasikan kepada long-sightedness dan short-sightedness.. Alaa..yang orang panggil rabun jauh dan rabun dekat tu..

Menjadi rabun bukanlah sesuatu yang menyeronokkan dan mampu menceriakan hari-hari anda. Malah, bukanlah perkara yang boleh dibangga-banggakan seperti, "Yea, aku rabun! Aku rabun! Kau ada rabun macam aku ni?" Haha. Takdelah cengitu. Tu jakun orang panggil. -.-"

Tapi, memang dulu saya pernah bangga dan NAK sangat jadi rabun. Masa darjah5 yang penuh dengan kenaifan dulu, nampak macam stailo habis sape sape yang pakai spec. Contoh terdekat adalah Kakak saya. Bukan main lagi wey, bila nak tangkap gambar je, terus Kakak buang spec, dan saya terus pakai spec dia. Konon bergaya lah teww. Hahaha. Amende lah budak ni.. Haih. Satu lagi, time tengok tb je, mesti tengok dekat dekat. Kiranya macam struggle habis-habisan untuk merabunkan mata.

Hurm,.akhirnya rabun lah saya.. Dan, saya rasa sangat menyesal dengan tindakan yang telah dilakukan. Harap sangat mata saya kembali pulih. Letih pakai spec.. Kalau nak buat pembedahan, mahal kot.. Sape yang nak sponsor, wau! Thats cool! Haha.

comel tak?..google
Oh, how i wish this one. Comey gila weyy.. Kalau nak pakai contact lens pom okay jugak.

macam macam warna kan?..google
Comel je sume ni..:))

Akhir kata, hargailah mata anda.

No comments: