October 12, 2013

Hati #1

Awak suka Federer, tapi saya suka Nadal.
Kenapa?
Sebab Nadal hensem dan muda

Awak suka call, tapi saya suka mesej.
Kenapa?
Sebab mesej awak saya boleh simpan dan buat pekasam

Awak suka cakap banyak, tapi saya lagi suka mendengar.
Kenapa?
Sebab saya suka dengar suara awak walaupun suara awak tak hensem

---

Tapi, itu dulu.
Saya, noob dengan benda macam ni..
Saya, tak tahu isi hati sendiri.

Terkadang, hati ini rasa sangat dengki dengan mereka yang senang je nak kenal hati sendiri. Hati sendiri beb. Why sangat payah meh? Hati oh hati. Hati ini sekali kata ya dan sekali kata tidak. Maka aku jugalah yang dalam kebuntuan. Sentiasa. :/

Saya kira mungkin takkan jadi seperti dulu. Dulu yang boleh bikin diri ini gembira tika gundah. Dulu yang boleh buat diri ini tersenyum kala hati gelisah. Dulu yang banyak buat diri ini tertawa. Dulu yang sentiasa ada untuk menemani.

Maafkan saya sebab tak boleh balas segala yang awak buat dan bagaimana awak menyayangi diri ini. Ampunkan saya sebab tak boleh ada rasa sebagaimana yang awak rasa. Ya, mungkin benar cinta itu boleh dipupuk. Tapi, kenapa dengan diri yang serba noob ini sangat sukar? Apakah diri ini terlampau noob? Adakah hati ini terlalu keras?

Hanya mampu berdoa. Akhir kalam.

--Gadis Noob--

*Nice story right? Nyehnyeh


No comments: