November 03, 2010

saya suka dia

tak tergambar dalam hati saya betapa bestnya buku-buku ni. tak tau kenapa saya mnat sangat ngan karya ramlee awang murshid. tengok. saya dah ada beberapa buah novel yang saya nak jadikan sebagai koleksi. :))

antaranya, ranggau, rahsia perindu, tombiruo terakhir, bagaikan puteri, cinta sang ratu, hijab sang pencinta dan cinta sufi. wau! alhamdulillah. laksamana sunan suma saya dah ada. :)). jatuh cinta saya dibuatnya. saya suka laksamana sunan. kalaulah betul wujud laksamana sunan, saya nak jumpa ngan dia dan nak bersama ngan dia. oopss!terlebih sudaa.. hahahaha. tapi siyes arr. pandai ramlee awang murshid buat novel. terutama bagi watak laksamana sunan. saya dah jatuh cintaa!

nama : Saifudin bin Jalis
umur : 34 tahun
tempat tinggal : Kampung Punggor
bil. adik beradik : 2. anak bongsu. abang bernama Megat.
nama bapa : Jalis
nama ibu : Sulimah
keturunan : Melayu
nama isteri : Ratna
nama bakal isteri : Umi Najibah Ramli.:))
gelaran : Laksamana Sunan, Lelaki berduka dari Tanah Rencong
guru : Wali Sufi

tengok,tengok! kenapa saya jadi begini. nampaknya, saya dah kepingin sangat mau ketemu sama dia. Sunan, warak alim orangnya. kalau betul wujud orang macam ni, urmm. macam payah jer.

pendek kata, saya suka sunan.

No comments: