January 18, 2011

makang ikang singgang

hee.
menu tengahari untuk minggu ni, adalah ikan singgang! yeah!
kenalkah anda semua dengan ikan singgang? atau lebih dikenali dengan ikang singgang di Terengganu?
hahaha. hello, i orang Terengganu u all tau. :)
tapi, cara saya makan agak berlainan.

kuah singgang + lada keropok + ikan celup tepung = baekk punyer! :)

cubalah. memang best! ni tok saya yang ajar. i love u, tok. very much! <3

ok, kuah singgang tu boleh didapati dengan mudah di kawasan yang berhampiran dengan anda. alaa.. senang sangat cara nak buat. main campakcampak jer. tak tau jugak? ok lah. awak cari lah kat internet. huhu. -kuah singgang tu, dalam dia yang macam kedutkedut tu, telur ikan tau-

lada keropok. tak tau lah saya macam mana cara buat nya. sebab saya amik yang mak saya simpan dalam peti. yerlah, senang sikit. yang lebih kan.. tak membazir namanya. rajin tu mak saya taruk dalam mee goreng. kasi sedaapp gitu! :)

ikan celup tepung. benda ni pom agak senang nak sediakan. sediakan ikan. ikutlah ikan selayang atau ikan selar ke. boleh belaka. oopps! ikan selayang dalam bahasa luar saya tak tau aper sebab kat terengganu kitorang panggil ikan selayang jer. hehehee.. tak dapat nak membantu. okeyh! pastu, sediakan tepung sedikit kunyit dan garam. rasarasanya bahanbahan ni jer kot. kalau nak maklumat lagi tepat, layarilah internet yee.. hee. sekali lagi tak dapat nak membantu. :(

tadaa!

best sangat! yummy!
macam pelikkah? tak kan? huhu.
k,sampai kat sini jer. 
daa!

p/s : fatin dearie, u can try this. :)

1 comment:

n@d!r@h said...

waaaaaa ikan celup tepung!! mmg heaven! baaaah! finally berblog kembali.. keep it up! hehe so that i can monitor u from afar =D