October 18, 2013

Kenapa mesti blog?

Assalamualaikum, and hai! :)

Last posts agak melancholy that feeling I tell ya. Ya.. Banyak benda yang berlaku dalam diri ini sebenarnya, cuma tak terluahkan. Cerita sama orang rasa tak puas. Sebab tak pandai nak bercerita BHAHAHA!

Tak lawak --

Lek luhhh. Tetiba aku terpikir, apa pasal aku nak kena tulis semuanya kat blog? Semua yang aku buat?

--

*krik krik

Sebab baru aku teringat, manusia kan mudah lupa. Hehehe
Malu nak mengaku tapi, WHY AKU MACAM CEPAT SANGAT LUPA??!

Arghhhh! It's killing me inside. Yeah.. :(

Macam memory loss ada. Orang bercerita kat aku, kejap je aku lupa. Tapi lain pula dengan belajar. Nasib part belajar aku tak macam tu. Cuma malas jer heheheh.. Tak mahu jadi nyanyuk, haruslah baca buku (fakta).
Ada dekat Facebook orang cakap, adakala kita baca, tapi tak dapat nak ingat balik apa yang kita baca dan tak dapat nak aplikasikan, itu adalah mungkin petanda ilmu tak berkat. Kehidupan tak berkat. Nauzubillah..
Hmmm ada jugak aku terpikir, mungkin sebab aku kurang fokus kot. Hmmm lepas ni nak kena fokus lagi lah.

Another reasons of why I'm blogging is to detail everything that I felt, on that time. I tell you, it is never the same with cerita-ing masalah to others. Yeah, they are willing to hear, they are willing to help, they are willing soothe you and maybe they are also willing to tikam dari belakang (tak pernah terjadi lagi, Alhamdulillah). Jadi apa points dia di sini?

Hahaha begini. Ada masa kita akan rasa sunyi dan rasa sedih dan juga rasa gembira yang tak terucapkan. Jadi, blog usang ini lah jadi tempat LUAHAN HATI (finally I've found the correct word lol)

Rasa sedih
Rasa gembira
Rasa sakit hati
Rasa rindu yang tiada bertepian
Rasa penghargaan
Rasa ingin menulis

That's it!

Akhir kalam, haruslah ada sebab dan hikmah atas segala yang berlaku dan terjadi.

p/s : Entri ni tak tahu pasal hape sebenarnya hahaha

No comments: