February 06, 2014

Al kisah - Part 1

'Eh? Sejak bila mamat ni macam ramah semacam je?'. Aku bermonolog sendirian. Tapi aku layankan je dia seperti mana aku layan kawan-kawan SBP aku yang lain.

Conversation started December 26 2011. Facebook. This is the date where I first asked him dengan ayat, 'Weh, Jpa dah masuk kan?'

So, why aku tanya dia? Sebab dia salah seorang yang dapat biasiswa Jpa.

Okay, kejap. Tetiba terfikir kenapa aku buat post ni? Heheh sebab saja je. Mengimbau kenangan lama. Maklumlah, aku ni macam payah sikit nak ingat. Hihihihihihihi


Zaman aku kurus melidi

Mamat ni sebenarnya my classmate. First time aku tengok dia, macam hensem jerrrr. Macam comel jerrrr. Macam okay jerrrr. (Ada gaya Sasha Solero tak wahaha nak muntah makkkk) Tapi lepas beberapa minggu satu kelas dengan dia, hmmmmm. Terus aku rasa yang dia ni sombong. Mana ada nak berkawan dengan aku dan geng aku. Maklumlah geng aku ni macam tak gaul sangat ngan orang lain. Dia macam kawan ngan orang yang tertentu je tau. Sangat pui masa tu. Sangat macam urghhhh menyampah nyeeeee. Hahaha

Aku pernah jugak la macam minat bodoh bodoh gitu ngan dia (paham tak?). Tapi macam gitu je lah. Sampailah suatu hari ni..

Aku terserempak dia dating. Huwaaaa macam luluh jugak la hati aku masa tu. Aku ingat lagi, aku bersama geng2 riang aku ni menuju ke Pantai Timur (macam takde tempat lain je) Aku terserempak depan mata kotttt. Aku macam senyum senyum gitu je lah. Mamat tu dengan J. Macam terkejut pun ada sebab tiba tiba je. Takde angin takde ribut tetiba keluar sekali.

Okaylah. Patutlah aku selalu nampak J bergayut. Uuuuuuu rupanya dengan Mamat ni. Hmmmmm patut lah.


Tetiba rindu bilik lama :(

Aku dulu dulu bab kapel ni macam noob jugak ah. Aku mesti pandang slack pada orang yang dating, orang yang gayut malam malam. Sebab.. Entah. :/

Hari Sabtu ada pasar malam. So, setiap kali balik pasar malam, aku bersama rakanku ini akan melepak kejap dekat pondok tepi gate. Ada satu hari aku ternampak dia dengan rakan kelas kami yang lain menuju ke surau (kot?) pakai kopiah. Of courselah ke surau kan. Atau majlis unipen anjurkan, entah aku lupa. Sejuk kejap hati mak. Tapi terpikir balik, dah tu kapel? Hmmm :/


UMK Pengkalan Chepa

Macam sakit hati jugak lah masa tu. Mana dia muslim yang betul betul sejati ni? Hmmm (lagi)

Tak kisah lah. Sebab masa tu hati aku macam terpaut dengan kawan kelas aku. Hahaha gatal jugak aku ni kan. Tapi tu lah.. Sebab kawan aku ni macam baik sangat. Gentleman, tapi malangnya dah ada girlfriend. Tapi sumpah, sikit pun aku tak frust. Pelik. Memang pelik. Sebaliknya aku macam gembira. Aku pun pelik dengan diri sendiri. Maybe masa tu aku pikir macam nak kawan baik je kot. Dan, still sampai sekarang kami kawan baik lagi. Nama dia dalam cerita Sarah tu, KiriKanan. Hhi sebab tu lah aku macam tak berapa nak kisah dengan Mamat sombong tu. Huh.

Ini cerita semester 1. Semester 2, Mamat tu dengan J dah keluar pergi universiti lain. Maka bahagialah mereka berdua di sana mungkin. Malas nak pikir lah.

Sampai sini sahaja. Bersambung lagi.

--

Cerita ini adalah sahaja sahaja. Hihi. It's normal guys for a girl to fall in love. Still searching for my Mr. Right. :)

No comments: